Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu:
1/5 czasu przeznaczamy na zabawę,
1/5 (w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym),
1/5 na zajęcia dydaktyczne,
2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
| GODZINY: |
CZYNNOŚCI: |
| 6:30 – 8:30 |
RADOSNY PORANEK, w których dzieci:
|
| 8:30 – 9:00 |
ŚNIADANIE |
| 9:00 – 10:30 |
CZAS „MAŁYCH BADACZY” pora na zabawę i edukację, w której dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistości, a także rozwiązują różnorodne edukacyjno-dydaktyczne problemy w twórczy sposób z zakresu edukacji:
Dzieci:
|
| 10:30 – 11:00 |
II ŚNIADANIE |
| 11:00 –12:30 |
CZAS TWÓRCZEJ ZABAWY, podczas której dzieci:
|
| 12:30-13:00 |
OBIAD
|
| 13:00 –14:30 |
INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej.
Dzieci podejmują:
słuchają literatury, oglądają książki. |
| 14.30 - 15.00 |
Podwieczorek |
| 15:00– 17:00 |
CZAS ZABAWY, RELAKSACJI I WYPOCZYNKU, w którym dzieci:
|